donderdag 4 december 2008

HOUTEN VLOER BOOT



HOUTEN BOOT ONDERHOUD

Hoe Herstel ik een kuipvloer van een boot ?

Deze week kregen we via een advertentie in het blad van een watersportvereniging de volgende vraag voorgelegd.

Bijgaand fotos van een vloerdeel in mijn gebruikte aangeschafte boot.
Ik probeer dit op te knappen.
Deze vloerdelen zijn denk ik bewerkt met poly urethaanlak, vertonen veel lichte lelijke beschadigingen en het boven deel hout (fineer?) is niet dik.
Heeft u een advies voor herstel ?

Advies:
Na zoveel jaar gebruik zijn de vloerdelen meestal versleten. Het verstandigste is de vloerdelen te vervangen met hetzelfde hout. Hier knapt de boot zelf ook erg van op. Het is wel een precisie-werk, daar alle biezen wel in elkaars verlengde moeten lopen.

En verder deze week…

Reactie van een bootliefhebber, die voor het eerst de Biopin Boot olie en lak heeft gebruikt!

Beste Nicolien,

Dank voor de info mbt Biopin. Intussen heb ik het al gebruikt en het resultaat is prachtig. Het ruikt ook nog heerlijk!

Albert de Graaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten